Kako povećati prihode?

Nedavno su mi tri poduzetnika iz različitih branši bili na konzultacijama. Jedan je vlasnik turističkog objekta nedaleko Karlovca, zatim vlasnici studija za dizajn, tisak i web shop te vlasnik poznate slastičarnice iz Zagreba. Svi su oni došli iz istog razloga, žele povećati svoje prihode.

Svima sam postavila ista pitanja. Jesu li napisali biznis plan za ovu godinu? Koliki im je točno financijski cilj? I koje su strategije napravili i posložili kako bi to i ostvarili? Uglavnom, nitko to nije napravio, ali žele rast i povećanje prihoda. Pa, kako?

Većina osoba postavlja ciljeve u obliku želje ili nade, ali to nije dovoljno. Kako ćete znati koje točno korake trebate poduzimati i zašto? Kada i u koje vrijeme? Koji su prioriteti? Bez jasnog plana ne znate kuda idete, već stvari i situacije rješavate kako dolaze. Na taj vam način fokus odlazi na nebitne stvari i tako gubite vrijeme i resurse koje biste trebali usmjeriti na svoj cilj.

Ukoliko vam se ne sviđa ili želite više od ovoga što trenutno ostvarujete – mijenjajte. Ništa se neće dogoditi samo od sebe.


GDJE VAM JE FOKUS?

Nedavno sam za jednog klijenta radila interni trening na temu planiranje prodaje za njegov tim prodajnih predstavnika. Dok sam radila pripremu pitala sam ga na koji način planira financijske ciljeve i kako određuje prodajni plan za svakog djelatnika. Odgovorio mi je da gleda prošlogodišnje rezultate i malo doda “odokativno” za svaku sljedeću godinu. Ok, a što se događa, odnosno koje su posljedice ako ne ostvare plan? Ništa, kaže on.

Većina vlasnika manjih tvrtki uključena je u svaki aspekt svog poslovanja, od odlučivanja o vrsti printera do poreznih prijava. Međutim, ako kao vlasnik tvrtke previše vremena provodite na poslovima koji vam ne donose razvoj i profit, gubite dragocjeno vrijeme za rad i usmjerenost pažnje na one poslove i aktivnosti koji vam donose nove klijente i naravno, novac.

Želite li povećati prihode morate reorganizirali sebe i svoj biznis te se fokusirali na važne stvari. Vrijeme je da razmislite o svom pristupu. Trebate mijenjati mindset jer vas je vaš dosadašnji način razmišljanja i ponašanja i doveo ovdje gdje ste sada.

Ukoliko vam se ne sviđa ili želite više od ovoga što trenutno ostvarujete – mijenjajte. Ništa se neće dogoditi samo od sebe. Nemojte čekati čuda, već počnite poduzimati – sada. Statistike su neumoljive i pokazuju da čak 96% tvrtki stagnira zbog lošeg vođenja poslovanja firme.

Najčešći problemi s kojima se suočava većina mojih klijenata su:

  • nedovoljan rast i širenje poslovanja,
  • nedostaje im dobar i iskusan management,
  • nemaju motivirane zaposlenike,
  • nedostaju im nove ideje,
  • nemaju napisane planove i strategije,
  • nedostaje jasna vizija i biznis plan,
  • nemaju odgovarajuće tehničke i informatičke mogućnosti,
  • nedovoljni unutarnji i vanjski resursi,
  • loše postavljene cijene s kojima se jedva pokrivaju jer im se strategija temelji na popustima i akcijama što utječe na tijek gotovine i podmirivanju svih obveza,
  • nedovoljno osposobljeni zaposlenici ili prodajni predstavnici u komunikacijsko prodajnim vještinama i tehnikama, većinom su samouki i time više tjeraju kupce nego što prodaju i rade promet,
  • slaba organizacija rada i upravljanje vremenom,
  • ne rade na izgradnji branda, ne ulažu u digitalni marketing i promociju te nemaju strategiju upravljanja društvenim mrežama nego se uglavnom radi stihijski i onda se čude kako im preko društvenih mreža ne dolaze klijenti,
  • nedovoljno poznavanje i praćenje konkurencije te kretanja na tržištu,
  • nemaju jasan profil idealnih klijenata, kako ih pronaći, zadržati i pretvoriti u stalne kupce. Kako doći do više kvalitetnijih kupaca,
  • nedovoljno poslovnog znanja, nepoznavanje osnovnih ekonomskih pojmova i premalo ulaganje u edukaciju i znanje poduzetničkih vještina.

Zbog ovih se problema osjećaju loše, nemotivirano, gube onaj početni entuzijazam i pozitivnu energiju koja im je potrebna za izlazak iz situacije u kojoj su se našli i pronalaženje pozitivnih rješenja. I tako se nađu u začaranom krugu.

Zvuči poznato?

Ne napredujete li onako kako ste zamislili na početku pokretanja vlastitog biznisa neki od razloga su upravo gore navedeni. Radite od jutra do mraka, osjećate se zaglavljeno, nemate vremena širiti svoje poslovanje i zaposliti druge da rade za vas. Ukoliko i imate zaposlenike, više ste nezadovoljni nego zadovoljni njihovim radom. Želite puno više od ovoga što trenutno ostvarujete, bolje rezultate, više zadovoljnih klijenata, mir, sigurnost, više slobodnog vremena i naravno, više novca.


Imate stotinu pitanja u glavi koja si postavljate svakoga dana, a neka
od pitanju su:

  • Kako uspjeti u vlastitom biznisu?
  • Kako proširiti postojeći biznis?
  • Kako ostvarivati profit?
  • Kako zaposliti prave ljude?
  • Kako voditi postojeći tim da ostvaruju bolje prodajne rezultate?
  • Kako privući više pravih klijenata i kupaca?
  • Kako voditi poslovne sastanke?
  • Kako dogovoriti više poslova?
  • Kako prodati više proizvoda i usluga?
  • Kako upravljati tvrtkom?
  • Kako posložiti organizacijsku shemu?
  • Kako si organizirati vrijeme i u manje vremena napraviti više

Većina osoba smatra kako je za uspjeh u poduzetništvu najvažnije imati dobar proizvod ili uslugu. Međutim, to nije dovoljno. Razlog zbog kojeg većina novih tvrtki ode u  stečaj je upravo prevelika fokusiranost samo na proizvod ili uslugu.

Nema proizvoda kojeg netko neće pokušati oponašati i poboljšati. Nema usluge koju neće zamijeniti nova, još bolja, kvalitetnija, sofisticiranija. Nema tržišta koje neće pokušati obraditi novi konkurenti.

Da biste uspješno vodili svoju tvrtku trebate raditi na razvoju poduzetničkih vještina, neophodnih za izgradnju profitabilne tvrtke na temelju tih proizvoda ili usluga.

Kako postati poduzetnik: pretvorite hobi u posao

Mame, pokrenite vlastiti posao od kuće

Inga lalić
Inga lalić

Poslovne priče

Uživam u svom poslu i u radu s ljudima. Moj životni moto je “mogu sve što poželim” i taj stav prenosim i na svoje klijente. Nemoguće postaje moguće samo ako imate cilj i vjerujete u njega.