Da, štitnjača je kriva za višak kilograma!

Premda ne jedete puno, primijetili ste da nakupljate kilograme i da oni, unatoč vašem naporu da smršavite, nikako ne idu dolje? Vrlo često upravo štitnjača može biti krivac za to. Budući da ta mala žlijezda utječe na to kako sagorijevate kalorije, ona igra i važnu ulogu u održavanju vaše vitkosti.

Upravo hormoni štitnjače utječu na vaš metabolizam, odnosno izmjenu tvari u organizmu. A to znači, ako ubrzavaju metabolizam, brže ćete gubiti kilograme, a ako ga pak usporavaju, kilogrami će se posljedično gomilati. Iako ta mala žlijezda teži i manje od 20 g, kod određenih poremećaja u njezinu radu ona može dovesti do povećanja tjelesne težine za 5, pa čak i do 15 kilograma!

Imate li hipotireozu?

Hipotireoza označava poremećaj kod kojeg je rad žlijezde štitnjače usporen, a najčešće pogađa žene. Ako je funkcija štitne žlijezde oslabljena, ona luči i manje hormona, a to dakako usporava metabolizam.

Kod usporenog rada štitnjače organizam ne sagorijeva kalorije dovoljno brzo, pa se višak kilograma brzo „lijepi“. Kod hipotireoze višak kilograma najčešće je rezultat viška vode i soli u organizmu.

Ostali simptomi hipotireoze, osim nemogućnosti gubitka kilograma:

  • osjećaj stalnog umora
  • povećana osjetljivost na hladnoću
  • hladni udovi (ruke i noge)
  • slabost u mišićima
  • suhoća kože
  • konstipacija

Važno je da prepoznate poremećaj u radu svoje štitnjače. Jer, jednom kada se štitnjača putem promjene prehrane, unosa suplemenata i smanjenja stresa vrati u ravnotežu, i kilogrami će lakše i brže padati.

Kako biste provjerili rad štitne žlijezde i je li upravo ona okidač za nagomilane kilograme, obratite se liječniku.


Kako si možete pomoći?

Hipotireoza često nastaje kao rezultat loše prehrane siromašne nutrijentima, učestalog stresa, ali i zasićenosti organizma toksinima. Stoga je najvažnije da poradite upravo na tome. Mijenjajte svoju prehranu i pronađite neki oblik relaksacije kako biste snizili razine stresa.

Možda će nekome u poboljšanju zdravstvenog stanja, a samim tim i gubitku kilograma, uvelike pomoći bezglutenska prehrana, a nekom drugom izbacivanje mliječnih proizvoda. Možda je vašem organizmu potreban i temeljiti detoks od toksina i teških metala. Stoga budite otvoreni za istraživanje i spremni na eliminaciju pojedinih namirnica.

Evo što sve možete učiniti kako biste pomogli radu svoje štitnjače, ali i doskočili upornom višku kilograma.


1. Započnite dan zelenim smoothiejem!

Jutro započnite zdravim zelenim smoothiejem, koji ćete pripremiti u blenderu.

Izvrsni sastojci smoothieja za štitnjaču i gubitak kilograma su, primjerice, celer, mrkva, krastavac, korijandar (izvrstan je i za detoks od teških metala) i borovnice, koje balansiraju rad hormona štitnjače.

U smoothie svakako dodajte i neke zdrave masnoće, poput avokada ili kokosova mlijeka, koje je hipoalergeno i na koje će vaš probavni sustav dobro reagirati.

2. Izbacite bijeli šećer i procesiranu hranu

Vaša prehrana trebala bi obilovati svježim voćem i povrćem, a procesirana hrana i bijeli šećer više se ne bi trebali naći na vašem jelovniku. Procesirana hrana i šećer, osim što dovode do pretilosti, usto uzrokuju i upalna stanja u organizmu.

3. Povećajte unos minerala selena i magnezija

Pokazalo se da upravo selen pridonosi dobrom radu štitnjače, a njegov je manjak osobito izražen kod osoba koje boluju od Hashimotova tireoiditisa. Kako biste povećali njegov unos, konzumirajte brazilske oraščiće ili ga pak unosite putem suplemenata.

Selen ima antioksidativna svojstva te može pomoći u očuvanju štitnjače od štetna djelovanja slobodnih radikala. Uz selen, izuzetno važan mineral za brojne tjelesne funkcije jest i magnezij. Zahvaljujući njemu nestat će i vaša tjeskoba i srčane palpitacije.

4. Izbacite gluten i mliječne proizvode iz prehrane

Mnogi oboljeli od hipotireoze istovremeno imaju i celijakiju. Pokazalo se da je upravo gluten jedan od okidača koji pogoršava njihovo zdravstveno stanje. Stoga, svakako isprobajte i bezglutensku prehranu.

Napravite test tako što ćete na tri mjeseca eliminirati sve glutenske namirnice, poput tjestenine, kruha i žitarica. Provjerite jesu li u tom razdoblju nestali simptomi, poput nadutosti i plinova, osjećate li da imate više energije i da se nekako vaši kilogrami polako tope. Ako primijetite poboljšanje zdravstvenog stanja neposredno nakon što ste izbacili gluten, nastavite i dalje s bezglutenskom prehranom.

Također, škrobne ugljikohidrate, poput kruha, tjestenine i bijele riže zamijenite onim kompleksnim, poput zobene kaše, smeđe riže, koja obiluje mineralima, te batata ili slatkog krumpira. S obzirom na to da su mnoge osobe osjetljive na laktozu iz mlijeka i mliječne proizvode, probajte i s njihovom eliminacijom. Osobito se to odnosi na industrijsko mlijeko i sir.


5. Uvedite svakodnevnu tjelesnu aktivnost

Za gubitak kilograma jako je važno i da svakodnevno vježbate, krećete se i budete aktivni. Vježbanjem ćete potaknuti uspavani i usporeni metabolizam, brže ćete sagorijevati masti i kalorije, snizit ćete razine šećera u krvi te potaknuti lučenje leptina – hormona sitosti koji pridonosi gubitku kilograma.

Osim što će vam tjelesna aktivnost pomoći u detoksu i mršavljenju, i vaše će se raspoloženje poboljšati, a i razine stresa će se smanjiti. Depresija, tjeskoba i stres neki su od faktora koji pridonose prejedanju i pretilosti.

6. Vodite računa o dostatnoj hidrataciji organizma

Kako biste potaknuli rad crijeva, smanjili nadutost i zadržavanje vode, čak i smanjili apetit, povećajte unos tekućine.

Premda neki stručnjaci preporučuju oko 8 čaša na dan, neki preporučuju još 8 čaša vode na svakih 10 kilograma viška koje biste trebali izgubiti.

Dr. Darija Vranešić Bender: Kako se slažu lijekovi za štitnjaču i hrana?

Štitnjača.hr
Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.