Čišćenje organizma od šećera

Rafinirani bijeli šećer danas je prisutan u većini proizvoda koje vidimo na policama trgovina. Razočaravajuća je činjenica znati kako je upravo taj sastojak okidač za cijeli niz bolesti, poput dijabetesa, pretilosti, hipertenzije te raznih kroničnih oboljenja. Studije su također pokazale da šećer stvara ovisnost snažniju od kokaina! Dok ga jedete,  otpušta se hormon sreće dopamin. No, trik je u tome što ga svaki put morate pojesti više kako bi vaš organizam otpustio istu količinu dopamina. Neki smatraju da je za zdravstvene dobrobiti dovoljno samo smanjiti unos rafiniranog šećera, no to nije točno.

Zašto ga se stoga ne biste odrekli na nekoliko tjedana i isprobali šećerni detoks? Budete li uporni, rezultati bi vas mogli ugodno iznenaditi, čak i zaprepastiti. Zašto biste ga uopće konzumirali kad u organizmu stvara disbalans i kad od njega nemate apsolutno nikakve koristi?


Opasni antinutrijent

Za razliku od proteina, ugljikohidrata i masnoća, šećer nije makronutrijent. Jedino što on daje vašem tijelu su prazne kalorije. Neki ga s razlogom nazivaju i antinutrijentom jer iz organizma „izvlači“ minerale, poput magnezija i kalcija, za vlastitu probavu.

Kako šećer djeluje na organizam:

  • povećava razine štetnih triglicerida u krvi
  • opterećuje jetru
  • može dovesti do rezistencije ili otpornosti na hormon leptin
  • dovodi do pretilosti
  • stvara ovisnost
  • dovodi do naglog rasta i pada energije


Savjeti za provođenje šećernog detoksa

Ako ste odlučni, šećerni detoks možete napraviti tako da se već prvog dana odreknete sve hrane koja ga sadrži. No, možete to učiniti i postupno tako da prvih nekoliko dana procesirani šećer zamijenite prirodnim zaslađivačima, poput sirovog meda, javorova sirupa, stevije, kokosova šećera i sl., koje ćete konzumirati u vrlo malim količinama. Nakon toga trebali biste eliminirati i te prirodne zaslađivače.

Eliminirajte iz kuhinje sve namirnice koje sadrže rafinirani šećer

Prvi korak u šećernom detoksu jest taj da s kuhinjskih polica i iz hladnjaka izbacite sve ono što među sastojcima na ambalaži uključuje i šećer. Ali, pazite! Skrivenog šećera ima u kupovnom kruhu, salatnim dresinzima, voćnim jogurtima, gotovim umacima od rajčice, kečapu, voću iz konzerve, maslacu od orašida, gaziranim napicima, sokovima Stoga, prije kupnje dobro provjerite sastojke navedene na pakiranju. Jako je važno i da, osim rafiniranog šećera, izbacite i sve umjetne zaslađivače, koji su jako štetni za zdravlje i dovode do raznih oboljenja.

Napunite kuhinju svježim povrćem i voćem i kuhajte sami

Nakon što ste eliminirali svu gotovu, pakiranu hranu, vrijeme je da kuhinju napunite zdravim namirnicama. Nabavljajte i kupujte isključivo svježe i sezonsko voće i povrće, salate, korjenasto povrće, kupušnjače i sl. Poželjno je da što češće kuhate sami jer ćete tako imati potpunu kontrolu nad time što unosite u organizam. Premda to neki ne dopuštaju, tijekom detoksa u malim količinama možete pojesti voće koje sadrži prirodne šećere, primjerice datulju, smokvu ili nekoliko grožđica.

Za razliku od procesiranog šećera, prirodni šećeri, poput fruktoze prisutne u voću, korisni su za zdravlje, osobito zato što dolaze u „paketu“ s mineralima, vitaminima, vlaknima i enzimima. Zato se takve hrane nipošto ne biste trebali odreći.

Povećajte unos vlaknaste hrane i vode

Kako biste smanjili žudnju za šećerom, povećajte unos hrane bogate vlaknima. Hrana poput orašastog voća, sjemenki i mahunarki pridonijet će osjećaju sitosti i u tom slučaju i žudnja za slatkišima će se smanjiti. Također, dijetalna vlakna održavaju zdrave razine šećera u krvi, odnosno sprečavaju nagli pad šećera. Svakako povećajte unos voća bogatog vlaknima i vodom, poput citrusa, bobičastog voća, dinje, lubenice… Važna je i dostatna hidratacija organizma, stoga povećajte unos vode.

Jedite više biljnih proteina

Povećanim unosom proteina snizit ćete razine hormona gladi grelina i tako smanjiti i žudnju za slatkišima. Konzumirajte mahunarke, poput leće i graha, šparoge, avokado, brokulu, raznovrsno orašasto voće, kvinoju, chia sjemenke, zobene pahuljice i sl.


Apstinencijska kriza

Prvih dana nakon odricanja od procesiranog šećera mogli biste patiti od glavobolje, grčeva, umora, nadutosti i sl. No, neka vas to ne obeshrabri, samo nastavite dalje. Ti će simptomi apstinencijske krize s vremenom nestati.

Sjetite se da šećer stvara ovisnost i da će ga vaše tijelo u početku tražiti. No, nemojte posustati i odustati.

Trajanje detoksa

Čišćenje organizma od šećera može trajati nekoliko tjedana ili mjesec dana. Nakon toga velika je vjerojatnost da će se organizam naviknuti na prirodni šećer i onaj umjetni više neće ni tražiti. Dvadeset i jedan dan je potreban za uvođenje zdravih navika – izdržite barem toliko!

Dobrobiti šećernog detoksa:

  • mladolik izgled kože
  • nestanak akni
  • zdraviji i ljepši zubi
  • gubitak suvišnih kilograma
  • nestanak trbušnog sala
  • bolji san
  • poboljšane mentalne sposobnosti
  • znatno manji rizik od dijabetesa
  • veće razine energije i vitalnost
  • puno bolja probava

Šećer je jednako opasan za organizam kao droga ili pušenje

5 zdravih zamjena za šećer

Štitnjača.hr
Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.