Kako zaštititi nokte tijekom zime?

Niske temperature kojima smo izloženi tijekom zime najčešći su uzrok suhih noktiju sklonih lomljenju, listanju i infekcijama. No, na zdravlje noktiju odražava se i nepravilna ishrana. A upravo je zimi ovaj problem najizraženiji. Uslijed nedostatka svježeg voća i povrća prehrana je nutritivno osiromašena, što ostavlja posljedice i na izgled i na stanje noktiju. Kako bismo organizmu osigurali cijeli spektar hranjivih tvari potrebnih za zdrave nokte, moramo se nastojati tijekom cijele godine hraniti zdravo i uravnoteženo.

Upravo sada, u hladnim zimskim danima, potrebno je na prirodan način zaštititi zdravlje noktiju i pokrenuti njihov oporavak.


Štetni utjecaji na nokte

Dehidracija je neprijatelj noktiju broj jedan. Tijekom zime, tijelo je sklonije dehidraciji, što ostavlja itekako vidljive posljedice na kožu, kosu, ali i nokte. Znakovi “žednih” noktiju su krhkost, lomljivost, listanje i gubitak sjaja.

Oslabljena cirkulacija koja se javlja kao posljedica zimskog mirovanja i nedovoljnog kretanja, također je faktor koji izrazito negativno utječe na izgled i ljepotu noktiju. Zdravi nokti su ružičaste boje, što ukazuje na dobru cirkulaciju, odnosno dovoljnu opskrbljenost krvlju i kisikom.

Zatrovanost organizma, odnosno gomilanje štetnih tvari u tkivima osobito je izražena zimi. Ona stvara povoljno okruženje za razvoj i razmnožavanje gljivica, virusa i bakterija, što se također negativno odražava na zdravlje noktiju.

Oštećeni nokti ukazuju i na nedostatak određenih nutrijenata:

  • lomljivi nokti otkrivaju nedostatak cinka
  • tanki i mekani nokti najčešće su alarm za manjak proteina i kalcija
  • nedostatak proteina i vitamina C može rezultirati usporenim rastom noktiju
  • zanoktice i urasli nokti također mogu biti posljedica nedostatka vitamina C
  • bijele mrlje na noktima vežu se uz pomanjkanje cinka, kalcija i željeza
  • blijedi, tanki i izbrazdani nokti upućuju na manjak željeza
  • slabi nokti nerijetko su posljedica manjka vitamina D
  • krhki i suhi nokti zahtijevaju dodatan unos vitamina A i B
  • nokti koji se listaju upućuju na nedostatak klorovodične kiseline


4 praktična savjeta za zdravlje noktiju

Upravo sada, u hladnim zimskim danima, potrebno je na prirodan način zaštititi zdravlje noktiju i pokrenuti njihov oporavak. To možemo učiniti uz ova 4 jednostavna i praktična savjeta.

1. Hidratizirajte tijelo i nokte

Kako bi nokti ostali jaki i zdravi bitno je da organizam redovito bude hidratiziran. To podrazumijeva i kožu u području oko noktiju. Prirodnim hidratacijskim kremama spriječit ćemo da se nokti isuše i postanu krhki. Zimsko vrijeme i grijanje u zatvorenom prostoru uzrokuju dehidraciju cijelog organizma. Kako bismo izbjegli dehidraciju preporučuje se ispijanje dovoljno vode, najmanje 8 čaša dnevno.

2. Izbjegavajte invazivne tretmane

Ostavite noktima dovoljno prostora da se oporave od hladnoće. To ćete učiniti tako da barem neko vrijeme ne koristite lak za nokte ili tretmane koji invazivno djeluju na njih. Korištenje lakova za nokte može uzrokovati sušenje te promjenu boje noktiju. Umjetni nokti također slabe prave nokte i trebali biste ih izbjegavati u svim prilikama. Za njegu noktiju koristite samo prirodna sredstva koja nemaju štetne sastojke.

3. Konzumirajte proteine

Od neprocjenjive koristi za zdravlje noktiju mogu biti namirnice koje su već dokazani saveznici zdravlja. Konzumirajte namirnice koje sadrže proteine – poput leće, graha i zobi. One noktima osiguravaju dovoljno potrebnih nutrijenata da bi ostali snažni i zdravi.

4. Nosite rukavice

Nošenje rukavica zimi čuva ruke od hladnoće, ali i štiti nokte od isušivanja. Kada obavljate kućanske poslove, tada su zaštitne rukavice od velike pomoći. One štite ruke i nokte od lošeg utjecaja sredstava za čišćenje i u njima prisutnih opasnih kemikalija.

To nisam ja – to je moja Štitnjača!

Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.