Namirnice za jačanje imuniteta i pripremu ukusnih obroka

Situacija s koronavirusom svakim je danom sve ozbiljnija. Stručnjaci savjetuju da budemo kod kuće i smanjimo socijalne kontakte i boravak u zatvorenim prostorima gdje ima više ljudi. Osim redovite higijene, pranja ruku i dezinfekcije prostora u kojima boravimo, ono što svatko od nas može učiniti u borbi protiv koronavirusa, kao uostalom i svakog drugog virusa, jest i jačanje vlastitog imuniteta. Jedan od načina kako to možemo učiniti je kroz namirnice koje svakodnevno konzumiramo pa ih je dobro uvijek imati pri ruci.


URAVNOTEŽENA PREHRANA JE KLJUČ ZDRAVLJA

Dan započnite vodom s limunom, po mogućnosti toplom. To će pomoći vašem tijelu da izbaci toksine i ojača imunološki sustav. Tijekom dana važno je piti dovoljno tekućine kako bi ostali hidratizirani. Osim vode možete piti i čajeve. Kada se radi o prehrani, ona bi trebala biti izbalansirana kako bi tijelo dobilo sve što mu je potrebno za normalno funkcioniranje. Ono na što posebno trebate obratiti pažnju je da konzumirate dovoljno proteina, te vitamina C i D.

Zeleno povrće poput špinata, kelja i brokule pružit će vam dozu vitamina C i E. Od voća kao što su jagode i agrumi poput limuna, naranče i grejpa dobit ćete vitamin C. Za vitamin E okrenite se avokadu i orašastim plodovima. Crvene paprike je također dobro imati u kući jer sadrže visoku dozu vitamica C, čak dvostruko više od agruma. Uz to, bogate su i beta karotenom. Hrana bogata proteinima obuhvaća jaja, soju, mahunarke, ribu i morske plodove, krto meso, sjemenke i već spomenute orašaste plodove. Sjemenke, orašasti plodovi, kao i riba, krto meso, ali i grahorice i mlijeko bogati su cinkom koji je također dobar za jačanje imuniteta.

Jogurt je još jedna namirnica koja je super za imunitet jer sadrži vitamin D. Međutim, važno je naglasiti da treba izbjegavati jogurt u koji su dodani šećer ili drugi zaslađivači. Prijedog za ukusan i zdrav doručak je da u jogurt dodate svježeg voća i malo meda. S jogurtom i voćem možete napraviti i smoothie. U njega još možete dodati i sjemenke i/ili orašaste plodove – super izbor za međuobrok!


NAMIRNICE KOJE TREBA UVRSTITI U PREHRANU

Za češnjak znamo svi da je dobar za zdravlje i nema kuhinje u kojoj se ne nalazi jer daje poseban okus jelima. Dobro ga je jesti sirovog, no ako vam jedenje sirovog češnjaka ne zvuči nimalo primamljivo, ne morate brinuti – zakamuflirajte ga u gotovo svakom jelu.

U svoju prehranu uključite i dobru staru pileću juhu u kojoj su prokuhane kosti jer sadrži mnoge hranjive tvari korisne za imunitet. Od začina iskoristite kurkumu koja je jedna od najjačih prirodnih antibiotika koji ne uništava floru i dobre bakterije u crijevima, već potiče razvoj dobrih. Možete ju dodati u kajganu, kombinirati s pečenim povrćem poput cvjetače ili čak prstohvat staviti u tanjur pileće juhe. Spomenut ćemo još i kiseli kupus koji je bogat vitaminima B1, B6, B8, C i K, raznim mineralima, prehrambenim vlaknima i antioksidantima.

Svaku od navedenih namirnica možete konzumirati u raznim jelima i obrocima od doručka do večere pa je pravo vrijeme da ih, ako već niste, uvrstite u svoju prehranu.

Postoji još jedan način pomoću kojeg ćete, uz zdravu i balansiranu prehranu, ojačati imunitet, a to je tjelovježba. Vježbanje u našim stanicama pokreće proces koji se zove autofagija u kojem se stanice rješavaju vlastitog nepoželjnog otpada. Ne morate ići u teretanu ili na grupne treninge ako za to nemate vremena ili volje – vježbajte kod kuće. Sa samo pola sata razgibavanja dnevno puno ćete učiniti za svoje tijelo i organizam.

Čuvanje namirnica: kako da što duže ostanu svježe

Stvaranje zaliha: što je najvažnije imati i koliko koja hrana ima rok trajanja

Namirnice uz koje ćete lakše zaspati

Štitnjača.hr
Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.