Osluškujući potrebe mladih i prateći trendove, Skechers je brand koji od 1992. godine nudi sve segmente vrhunske lifestyle obuće za sve uzraste – od sportskih tenisica, casual cipela do modela koji prate najnovije modne trendove. No, znate li kako je nastao ovaj popularni sportsko-casual brend?
Robert Greenberg – genijalac
Robert Greenberg je početkom 60-tih godina prošlog stoljeća bio frizer i vlasuljar. Greenberg je bio glasan muškarac, snažnog bostonskog naglaska i kalifornijskog tena, šoumenskog nastupa, a sam je sebe nazivao “Captain Marvel“.
Čitava vojska trend-huntera hoda ulicama velikih američkih gradova i prepoznaje trendove koje pokreću i prihvaćaju cool klinci.
Iako brico po profesiji, Robert je prije svega uvijek bio promišljeni biznismen. Pokretao je biznis za biznisom, redovito ih prodavao čim bi se dovoljno uhodali, jer su se bazirali na jednostavnom principu: ”kupi jeftino, prodaj skupo”. Takav je bio i njegov biznis s “antiknim” satovima iz Južne Koreje koje je nabavljao za 16, a prodavao za 129 dolara. Ili biznis s muškim tupeima od 60 dolara, koji su zapravo bili ošišani ženski umetci za kosu nabavljeni za tri dolara.
Nakon frizeraja, perika, satova, depilatora, koturaljki koje je prodavao i iznajmljivao u vrijeme kada su bile jako popularne, Robert je neko vrijeme prodavao i traperice. No, na prvoj pravoj zaradi može zahvaliti jednom malom zelenom stvorenju s druge planete.
Mali zeleni i velika lova
Nije samo Steven Spielberg punio džepove enormnim količinama zelenih novčanica, nakon što je 1982. godine prikazan njegov hit film “E. T.”. Robert Greenberg je za deset tisuća dolara kupio licencu i dozvolu za proizvodnju i prodaju vezica za cipele s otisnutim likom E. T.-a. Na tome je zaradio tri milijuna dolara, a kapital je iskoristio za pokretanje L. A. Gear-a, tvrtke koja je prodavala tenisice.
U roku od četiri godine, L. A. Gear radio je 800 milijuna dolara prometa. No, ubrzo počinju problemi – sport je gubio na popularnosti. Raspadanje L. A. Gear tenisice na košarkaškoj tekmi prenošenoj na nacionalnoj televiziji nije im nimalo pomoglo. Investitori se 1992. godine rješavaju Greenberga, a niti tjedan dana kasnije, Robert i njegov sin Michael (koji je prije toga radio prodaju za Doc Marten’s) pokreću novi brend – Skechers.
Uspjeh Skechersa
Od početka tvrtke, otac i sin preuzimaju lukavu strategiju na kojoj su izgradili i L. A. Gear. Čitava vojska trend-huntera hoda ulicama velikih američkih gradova i prepoznaju trendove koje pokreću i prihvaćaju cool klinci. Danas na ulici – sutra u Skechers dućanima. Uvijek jeftinije od konkurencije i uvijek uz puno manje rizika, razvoja novih modela i pretjeranog testiranja, ali uz ogromna ulaganja u marketing i angažiranje najvećih zvijezda s kojima će se mladi povezati.
Danas na ulici – sutra u Skechers dućanima!
Skechers promoviraju brojne hollywoodske zvijezde. Tvrtka je vlasnik brendova poput SOHO Laba, Unltd. By Marc Ecko, Zoo York, itd. Sa svojim trgovinama prisutni su na gotovo svim kontinentima u oko 100 zemalja, a Robert i Michael sada obrću na milijarde dolara.
Skecher Street – nova zvijezda streetstyle kombinacija
Poznat po svojoj prepoznatljivoj udobnosti, kojom je odavno osvojio sportaše i rekreativce diljem svijeta, novom Skecher Street kolekcijom ove je sezone stao uz bok s brendovima čije su tenisice prave zvijezde streetstyle kombinacija.
Prateći trendove, Skechers je predstavio modele koji će savršeno upotpuniti proljetnu igru dizajnom, bojama, uzorcima i printevima.
Uz neizostavne mašne i predimenzionirane vezice na bijelim, crnim, roza i zlatnim modelima, novom kolekcijom na svoje će doći i ljubiteljice tenisica koje se ne vežu. Novi Slip On modeli, kao i modeli na čičak izgledaju neodoljivo u nježnim i svijetlim tonovima. Kao stvorene su za prave proljetne dane.
A stigao je i onaj cvjetni motiv koji će, osim ulicama, nesumnjivo zavladati i Instagram profilima brojnih zaljubljenica u modu.
Skechers promoviraju brojne hollywoodske zvijezde.
Proljeće voli prugice i traper
Foto: Bojan Zibar
Model: Paula Sikirić