Kako zdravo vježbati tijekom zime

Svako doba godine nosi svoje izazove kada je riječ o vježbanju. Na proljeće su to česte promjene vremena ili pak želja da se više krećete na suncu i svježem zraku, ljeti su to visoke temperature koje teško podnosimo, na jesen je rani mrak, zimi hladnoća…

Prilagodite vježbanje vremenskim prilikama!

Osigurajte odgovarajuću odjeću za vježbanje na otvorenom ili pak u dvoranama. Ako ste se odlučili za vježbanje na otvorenom, držite se ovih pravila: uvijek morate zaštititi glavu, ruke i zglobove. Stoga preporučujemo korištenje kapa koje vam pokrivaju uši i čelo, posebnih rukavica (danas u prodaji možete pronaći i one koje vam omogućuju da koristite svoj pametni telefon) i odgovarajuće prozračne odjeće koja čuva topao sloj uz vaše tijelo. Ako vježbate na otvorenom, a posebno ako trčite, nosite čarape koje vam pokrivaju gležnjeve ili posebne grijače za njih. Iskusni trkači znaju da je zaštita zglobova top prioritet.

Prilagodite intenzitet vremenskim prilikama i vlastitom osjećaju!

Dosljednost je možda i važnija od hvatanja najboljeg osobnog rezultata ili nabijanja kilometara. Ako vježbate na otvorenom, budite svjesni da ne možete, a i ne trebate, trčati brže ili dalje nego inače. Zima je dobro vrijeme za stvaranje baze, temelja za kasnije rezultate i treninge. Dajte tijelu vremena da se prilagodi hladnijim temperaturama i nemojte ga forsirati napornim treninzima. Također, pazite da ne pretjerujete s vježbanjem ako ste prehlađeni ili bolesni. Nekad je najbolja stvar koju možemo napraviti za sebe jednostavan odmor i opuštanje koji će nam pomoći da vratimo snagu i energiju nakon napornih treninga (ili zahtjevnog životnog tempa).

Pazite na uravnoteženu prehranu!

U sezoni gripa i prehlada važnije je nego ikad da gradite svoj imunitet kvalitetnom i uravnoteženom prehranom. Pazite na dovoljne količine vitamina i minerala, voća, zelenog lisnatog povrća, proteina po vašem izboru… Slušajte svoje tijelo i pružite mu kvalitetne namirnice koje zaslužuje – kako će se inače izboriti s virusima i bakterijama kojih zimi ima u izobilju?

Odmarajte, odmarajte, odmarajte!

Odmor je također važan dio treninga koji često zanemarujemo jer nam se čini da možemo još i još i još. Kada slažete plan treninga, pazite da ostavljate dovoljno prostora i vremena za odmor. Odmor daje tijelu priliku da „obradi“ sve što je prošlo na treningu, a mišići se imaju priliku opustiti i odmoriti.

 

Ljekovita strana odlaska na skijanje

Aktivni i fit nakon blagdana

Štitnjača.hr
Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.