Već duže vrijeme razmišljam o pisanju ovog članka kako bih demistificirala i približila opis posla – food blogger! Ovo nije priča o mom putu k bloganju, već o bloganju općenito.
Svaki food blogger mora obožavati hranu, emociju vezanu uz nju, razumjeti procese, rad i trud koji stoji iza određene priče, ali ne mora znati kuhati!
Jedna od najčešćih zabluda koja se veže uz posao food bloggera jest pretpostavka da moraju toliko dobro znati kuhati da se sutra mogu zaposliti u vrhunskom restoranu.
Ovo je u potpunosti netočno. Svaki food blogger mora obožavati hranu, emociju koja je vezana uz nju, razumjeti procese, rad i trud koji stoji iza određene priče, ali ne mora znati kuhati. Hoće li mu kuhanje i eksperimentiranje pomoći u razumijevanju stvaranja jela? Hoće. Je li nužno? Nije!
OPIS POSLA
Svi ste čuli za pojam gastro entuzijasta ili po novome foodie, osobe koje su prvenstveno strastvene prema hrani, te njihova strast i ljubav prema gastronomiji nije uvjetovanja njihovim vještinama u kuhinji. Stoga prvi korak da postanete pravi food blogger jest da jednostavno obožavate hranu i sve vezano uz nju.
Znači li to da morate obožavati i poznavati sve aspekte gastronomije? Ne! Ne morate obilaziti sve restorane, ne morate poznavati sve proizvođače vina, ne morate znati nabrojati sve komade mesa, ali ono što morate jest znati u čemu ste najbolji. Koji dio stvaranja vas uzbuđuje, koje namirnice su vam bliske, u čemu najviše uživate, koju poruku želite prenijeti.
Primjerice, modni blogeri nisu kreatori, ne stvaraju odjeću koju nose, nemaju vlastitu liniju odjeće (što ne znači da je ne mogu imati) već uzimaju ono što im se sviđa, predstavljajući druge, ali stvarajući svoj vlastiti modni izričaj, odnosno stil.
Gastro bloganje vas može odvesti u sfere koje vam na samom početku nisu bile bliske. Možete postati dobar kuhar, možda ćete se poželjeti educirati u tom smjeru, možda ćete htjeti više istraživati i pisati, možda ćete poželjeti otvoriti svoj mali kutak u kojem ćete kuhati za druge, možda ćete se upustiti u ambiciozniji projekt, sve ovisi isključivo o vama.
Kao food blogger ćete definitivno s vremenom sazrijevati pred očima svojih pratitelja, možda i mijenjati svoj gastro izričaj. Nemojte se ustručavati misleći da morate sve odmah znati. Ono što definitivno morate jest biti iskreni prema sebi i svojim pratiteljima. Uostalom, i pratitelji vole kada im pokažete da vam kolač nije uspio, da ste apsolutno sve upropastili ili ih pak pitate za savjet kako da nešto napravite. Vjerujte mi, suradnja i rast s vašim pratiteljima je najbolje što vam se može dogoditi.
O BLOGOVIMA
Većina food bloggera ima svoj vlastiti blog, ali on više nije nužan od kada je Instagram razgranao svoje funkcije omogućujući vam da sve imate na jednom mjestu, od postavljanja više fotografija, do video uradaka, linkova itd. Ipak, moje osobno iskustvo je da većina ljudi voli kada se sve nalazi na jednom mjestu da ne moraju neprekidno “kopati” po vašim objavama.
FOOD FOTOGRAFIJA
Food fotografija je također važna, ali nije presudna. Isto tako, nemojte misliti da vam je potrebna fancykamera kako biste se vizualno izrazili, malo bolji mobilni uređaj i dobar filter vam mogu biti sasvim dostatni. Ipak, ako želite na prvu privući potencijalne pratitelje, svakako ćete biti uspješniji ako imate dobre fotografije. Jer htjeli mi to sebi priznati ili ne, danas više gledamo fotografije, nego što čitamo. Ili morate svoj Instagram zid učiniti toliko zanimljivim objavljujući sadržaj koji će biti dobra podloga za vaše kuhanje, recepte ili restoranske preporuke. Nazovimo to malim reality showom vašeg vlastitog života i vaših širih interesa.
Što god odlučili, neminovno je da će s vremenom vaša publika htjeti više znati o vama, ali odluka koliko ćete se “otvoriti” je uvijek na vama. Nemojte misliti da će Instagram, ili bilo koja društvena mreža, napraviti od vas ono što niste.
DRUŠTVENE MREŽE
Društvene mreže su važne, odnosno predstavljaju ključan kanal komunikacije između vas i vaših postojećih i potencijalnih pratitelja. Instagram definitivno trenutno ima vodeću ulogu, ali niti jedan oblik komunikacije nije na odmet. Poželjno je da sa svojom publikom komunicirate svakodnevno ukoliko želite održ
O ZARADI
Znam da većinu vas zanima može li se od bloganja živjeti. Naravno da može, pod uvjetom da ste spremni uložiti u ovaj posao jednaku količinu vremena i truda koliko ulažete u posao kojim se trenutno bavite. Možete tu i tamo nešto objaviti, ali ako želite svoj blog dovesti na viši nivo, morate raditi svaki dan, bez iznimke! Morate unaprijeđivati svoje vještine i znanja u onom području gastronomije koje vas zanima. Morate raditi na prezentaciji, fotografiji, komunikaciji, biti proaktivan, tražiti suradnje, biti uporan, biti dosljedan. Morate biti drugačiji, ostati svoj i svaki dan se podsjećati da vi to možete!
Autor: Edita Šimić
Za više gastro doživljaja pratite moj Instagram i Facebook profil te Kuživancija blog. Uživajte!
Ukusan i zdrav doručak u samo jednoj minuti i jednoj staklenci