Dekorativna kozmetika kao što naziv govori – uljepšava kožu. Poznavale su je i davne kulture, no svoj procvat dekorativna kozmetika doživjela je u dvadesetom stoljeću. Danas su na tržištu mnogobrojni proizvodi dekorativne kozmetike i ponekad je vrlo teško odlučiti što kupiti i što odgovara određenom licu i tipu kože.
Ponekad vrlo skupi proizvodi po svojoj kvaliteti nisu toliko značajno različiti od jefinijih proizvoda, već je kod njih bitno ime, dizajn ambalaže i status koji nose.
Razvoj kozmetičke industrije
Dekorativna kozmetika prikriva nedostatke na koži i može istaknuti sve ono što je lijepo. Prvi veliki zalet u dekorativnoj kozmetici krenuo je u Americi u prošlom stoljeću, a tome je znatno pridonijela i filmska industrija. Po tome se danas kozmetika može i podijeliti na filmsku dekorativnu kozmetiku i onu koja nema tu namijenu.
Razvojem dekorativne kozmetike povećavao se i broj supstanci potrebnih za njezinu izradu. Tako su, vezano uz nju, otkriveni mnogobrojni kontaktni alergeni koji mogu smetati nanošenjem na kožu. Razvojem ove ogromne kozmetičke industrije nastoji se smanjiti mogućnost alergijskih reakcija i ukloniti sve toksične supstance. Dekorativna organska kozmetika razvija se unatrag desetak godina i njezina je posebnost što sadrži prirodne sastojke, a njezinu kvalitetu potvrđuju različiti certifikati.
Certifikati, deklaracije, cijena…
Pojedinim osobama ne moraju odgovariti proizvodi koji imaju određeni ekološki certifikat i one se odlučuju za proizvode bez certifikata. Ovi proizvodi dekorativne kozmetike mogu se podijeliti prema državi ili kontinentu iz kojeg stižu. Tako neki neki preferiraju korejske proizvode, neki francuske, neki američke i dr.. Također, proizvodi se mogu podijeliti po tome pripadaju li dermokozmetičkim kućama ili ne.
Određeni proizvodi mogu imati deklaraciju da su pogodni i za osobe sklone alergijama, da su oftalmološki testirani i dr. Osim toga dermokozmetički proizvodi se razlikuju i po cijeni. Ponekad vrlo skupi proizvodi po svojoj kvaliteti nisu toliko značajno različiti od jefinijih proizvoda, već je kod njih bitno ime, dizajn ambalaže i status koji nose.
U samom odabiru dekorativne kozmetike bitno je isprobati tester samog proizvoda ako je to moguće, kako bi se ocjenila boja i tekstura proizvoda. Sada u doba Corona infekcija vrlo često su testeri zabranjeni, pa se proizvodi kupuju bez prethodnog isprobavanja. To ponekad može raditi poteškoće oko izbora. No, od pomoći mogu biti i promotori ili prodavači proizvoda koji su ponekad i iskusni vizažisti, pa mogu pomoći oko izbora boje, tona i sl.
Uvijek je dobro poslušati i savjet stučne osobe jer ne odgovaraju svi proizvodi svima. Neki su namijenjeni mladoj koži, a neki starijoj. Također, večernja šminka je preteška za dnevno šminkanje, baš kao što se i ljetna razlikuje od one zimske. Ono što je zanimljivo kod dekorativne kozmetike jest to da se ona mijenja i nije svake godine moderno isto, pa je dobro umjereno pratiti trendove u dekorativnoj kozmetici i licu podariti i nešto novo.
Upotreba i rok korištenja
Jednom otvoreni proizvod morao bi se potrošiti u određenom vremenu. A ako je proizvod prestario i prošao mu je rok trajanja, ne treba ga više upotrebljavati. Stari kozmetički proizvodi mogu uzokovati kontaktne alergije i mogu biti kontaminirani bakterijama. To pogotovo vrijedi za proizvode koji se nanose prstima ili one namijenjene za primjenu na očima. Izlaganje svjetlu i visokim temeraturama skraćuje vijek trajanja kozmetike, pa ih nije dobro držati u automobilu i na izvorima topline. Dekorativna kozmetika je sastavni dio suvremenog načina života i trebamo je prilagoditi svojim financijskim mogućnostima, stilu života i dobi.
Autorica: mr.sc. Klaudija Šebetić, dr.med. spec.dermatovenerolog