Hipertireoza: kako se udebljati?

Mnoga pitanja koja nam pristižu odnose se na to kako se udebljati. Iako većinu žena muče problemi s viškom kilograma koji se često ubrzano nakupljaju i teško ih se riješiti, podjednako neugodan problem može biti i manjak kilograma. Ključ je kao i u ostalim slučajevima – u prehrani.

Pitanje:

Zbog hipertireoze pijem letrox 50 mg svaki dan, a prije 3 godine operirana mi je štitnjača. Jedem normalno, ali se nikako ne uspijevam udebljati. Liječnik mi, svaki put kad mu se obratim, propiše nešto za povećanje apetita. Ali, to je kratkotrajno rješenje, jer se nakon toga sve opet vrati na staro. Što da učinim kako bih dostigla normalnu kilažu?

Odgovor:

S obzirom na stanje ubrzanog metabolizma, odnosno katabolizma, dolazi do propadanja jednog dijela mišićne i koštane mase. Stoga se preporuča povećan unos aminokiselina odnosno proteina i kalcija (1200 mg dnevno). Primjerice putem mlijeka i mliječnih proizvoda. Pozitivan učinak na smanjenje pojačane sinteze hormona štitnjače pokazale su i određene namirnice. Tako se preporuča redovit unos ovih namirnica:

– grah

– cvjetača

– soja i sojini proizvodi

– tamnozeleno lisnato povrće i povrće iz porodice krstašica (brokula, prokulice, kupus, kelj, špinat, blitva)

– kurkuma

– omega-3 masne kiseline

– vitamin C

A kako biste pojačali apetit možete posegnuti za vitaminima B skupine u obliku dodataka prehrani.

Dnevno se preporučuju 3 obilnija obroka te 2 do 3 međuobroka. Obroci neka budu sačinjeni od namirnica iz svih skupina. Ali, pri tome odabirite kalorijama bogatije varijante, npr. voćni kompot umjesto voća, punomasne mliječne proizvode umjesto obranih i sl. Za međuobrok pak prednost dajte namirnicama bogatim vrijednim nutrijentima nešto veće kalorijske vrijednosti poput sušenog voća, orašastih plodova i sjemenki.

Iako se masnoće zbog svoje visoke kalorijske vrijednosti nameću kao logičan izbor za nakupljanje kilograma, biokemijski i zdravstveni aspekti organizma nalažu da one osiguravaju najviše 30 % ukupnog kalorijskog unosa. Baš kao i u prehrani pretilih i normalno uhranjenih osoba. Poželjno je da u odabiru prevladavaju dobre, jednostruko nezasićene i omega-3 masne kiseline kakve nalazimo u masnoj ribi, maslinama i maslinovom ulju, orašastom voću, sjemenkama, avokadu.

Od ugljikohidrata birajte one kompleksne strukture poput integralnih peciva, tjestenine i riže. A kako bi se osigurale potrebne bjelančevine najbolje je posegnuti za ribom, piletinom, puretinom i nemasnim crvenim mesom.

POVEZANI ČLANCI:

dr. Meri Bura: Zdravo mršavljenje

dr. Jozo Jelčić: Liječenje debljine

dr. Jozo Jelčić: Hipotireoza i smanjenje tjelesne težine

Štitnjača.hr
Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.