Umor i nesanica znakovi su slabog imuniteta

Bilo da smo pod stresom, ne spavamo redovito ili se ne hranimo kvalitetno, nedostatak energije i kronični umor znakovi su kojima nas naše tijelo upozorava da nešto moramo promijeniti. Razlog za uzbunu je i činjenica da je umor jedan od glavnih pokazatelja slabog imuniteta. On je i najčešći pokazatelj da našem organizmu nešto ne odgovara, odnosno način na koji nam naše tijelo pokazuje da mu je potrebna promjena.

Umor kao pokazatelj slabog imuniteta možda bi bilo najbolje objasniti kao posljedicu nekih nedostataka ili određenih stanja s kojima se tijelo mora boriti poput stresa, prevelikog iscrpljivanja organizma, nedostatka sna, nedostatne prehrane, pa onda i manjka važnih nutrijenata, te poremećene acido – bazne ravnoteže organizma. Uzrok umora može biti i anemija. U tom slučaju hemoglobin ne prenosi dovoljno kisika u stanice potrebnog za stvaranje energija. To, naravno, uvelike utječe i na otpornost našeg organizma da se zaštiti od virusa i bakterija.

Potrebna je pauza od zadnjeg do jutarnjeg obroka minimalno 12 sati kako bi se hrana probavila i svakako – smanjiti unos alkohola i kofeina.


Kako ojačati imunitet?

Za pravilan rad imunološkog sustava, kao i veću razinu energije prije svega važna je pravilna prehrana bogata mineralima i vitaminima. Važni su kalij, natrij, kalcij, magnezij, cink, selen i vitamini C, B6, B12, D kao i omega 3 masne kiseline.

Kako bi tijelu osigurali ove važne vitamine i minerale i vratili ga u ravnotežu, ključno je uvesti u prehranu puno organskog povrća, voća, sjemenki, integralnih žitarica i mahunarki. To ćemo napraviti tako da svaki dan osiguramo kvalitetan doručak poput kaša sa suhim voćem i sjemenkama. Pridodaje tome i ispijanje kvalitetnih napitaka poput soka od organskog celera, čaja od đumbira za cirkulaciju, napitka s kurkumom koji protuupalno djeluje, te biljnih čajeva kao bazga, menta, majčina dušica, kopriva, maslačak.

Važno je naglasiti kako će samo kvalitetne, cjelovite i organske namirnice osigurati potrebne nutrijente. Naravno da si uvijek možemo pomoći i prirodnim dodacima prehrani.

Koje dodatke prehrani uzimati za dodatnu zaštitu i energiju?

Ako se odlučimo za uzimanje dodataka prehrani svakako bi bilo poželjno da su oni iz što prirodnijeg izvora i od najkvalitetnijih sastojaka. Ovdje se posebice ističe jedan zanimljiv dodatak tvrtke Royal Green koja prva na tržištu nudi certificirane cjelovite organske dodatke prehrani. Royal Green kompleks za imunitet i energiju sadrži kombinaciju certificiranih organskih sastojaka 5 ljekovitih gljiva reishi, shiitake, zhu ling tj. jelenovo uho, lavlja griva i maitake te ginsenga i echinacee.

Echinacea, ginseng i reishi su podrška imunološkom sustavu. Ginseng daje energiju, dobar je za koncentraciju i protiv umora. Echinacea se koristi kod prehlada i gripe te je dobra za respiratorni trakt. Zato će i njihova kombinacija pružati idealnu podršku i vratiti potrebnu energiju.

Snažan adaptogen je i Astragalus. Ova biljka poznata i kao opnasti kozlinac sadrži saponine, bioflavonoide i polisaharide. Koristi se u prevenciji prehlada, infekcija gornjih dišnih puteva, jer djeluje antibakterijski, antivirusno i protuupalno. Osim toga dobra je za izdržljivost i vitalnost, jer podiže nivo energije kod umora i opće slabosti.


Što izbjegavati?

U periodima kada nam je potrebna dodatna snaga važno je smanjiti rafiniranu hranu, posebno rafinirane šećere koji su poznati kradljivci minerala. Ne treba jesti kasno i potrebno je imati pauzu od zadnjeg do jutarnjeg obroka minimalno 12 sati kako bi se hrana probavila te smanjiti unos alkohola i kofeina. Za borbu protiv umora, ali i podršku imunitetu iznimno je važan i kvalitetan san.

Što ako imamo poteškoća sa spavanjem?

Za dobar, okrepljujući san idealno je koristiti čajeve kao matičnjak ili gotove mješavine koje sadrže kamilicu, lavandu, mentu i djeluju relaksirajuće. Ako nam je ipak potrebna snažnija podrška dobro je pomoći si i prirodnim dodacima prehrani koji sadrže melatonin ili ekstrakte biljaka koje imaju umirujući učinak poput pasiflore.

Kod umora, pada koncentracije i lošeg spavanja možemo si pomoći i korištenjem eteričnih ulja. Limun osvježava i podiže energiju, pogodan za učenje i koncentraciju, Bergamot popravlja raspoloženje i prirodni je antidepresiv. Npr. Primavera mješavina za bolji san brzo je stekla jako veliku popularnost kod kupaca. Sadrži 100% čista i prirodna eterična ulja lavande, nerolija i vanilije, a dolazi u obliku spreja za jastuk, inhalatora, balzama za tijelo, roll ona i bočice za difuzor ili kupku.

Krenite s pozitivnim promjenama, osnažite organizam uz zdrave savjete, a za snažniju zaštitu imuniteta provjeri najučinkovitije prirodne dodatke prehrani.

Autorica: Denis Hrelja, savjetnica i homeopatica

Biljke protiv nesanice i anksioznosti

Ulje jasmina ublažava bol, nesanicu i strahove

Savjeti za bolji san

 

Štitnjača.hr
Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.