Biohakiranje – drastično poboljšava kvalitetu života

Da biste unaprijedili svakodnevicu i podigli zdravlje na visok nivo, zaista ne morate raditi velike korake. Dovoljne su male promjene u vašoj svakodnevici koje će vam pomoći u ostvarenju toga plana.

Biohakiranje je novi trend u alternativnom svijetu koji sve više uzima maha. Uključuju primjenu malih trikova u svrhu drastičnog poboljšanja kvalitete života, kondicije te mentalnog i tjelesnog zdravlja.

Premda je biohakiranje suvremeni trend, on uključuje i ono što su naši preci od pamtivijeka prakticirali, primjerice meditaciju ili sjedenje u tišini ili pak boravak u šumi i prirodi.

Prehrana i san osnove su dobrog zdravlja, stoga su i na prva dva mjesta kada je u pitanju biohakiranje. Sve ostalo nadograđujete i dodajete ovisno o potrebama vašeg tijela i prioritetima. Jednom kada ste počeli uvoditi male promjene, pitate se kako ćete znati da je to što činite ispravno.

Znakovi koji upućuju na uspješno biohakiranje su:

  • visoke razine energije
  • ubrzana regeneracija organizma
  • snažniji mišići
  • veća izdržljivost
  • manje masnog tkiva
  • bolje kognitivne sposobnosti
  • bolja fokusiranost
  • izvrsno pamćenje
  • dobro raspoloženje
  • optimalno zdravlje (izostanak bolesti)

Savjeti koji će vam pomoći u biohakiranju

1. Poradite na kvaliteti sna

Kvaliteta sna snažno se održava na kvalitetu vašeg života. U to ste se i sami sigurno već uvjerili. Neprospavana noć ili loš san sutradan rezultiraju golemim umorom, manjkom energije, razdražljivošću, čak i depresijom.

Pitate se kako poboljšati kvalitetu sna? Neke od preporuka su:

  • opuštajuća kupka prije spavanja
  • izbjegavanje kave iza 14 sati
  • meditacija ili čitanje prije spavanja

U poboljšanju kvalitete sna od pomoći vam može biti i promatranje zalaska sunca. Taj čin, koji vas ništa ne košta, aktivira receptore melatonina, hormona zaduženog za dobar san. Također, san možete poboljšati i tako što ćete prije odlaska na počinak uzimati magnezij ili melatonin u obliku dodataka prehrani. Magnezij je jedan od najvažnijih minerala koji je ključan i za snažno i zdravo srce.

2. Pazite na izbor namirnica te jedite samo kada ste gladni

Svoje zdravlje unaprijedit ćete i tako što ćete pomno birati namirnice koje jedete. Najvažnije pravilo je: konzumirajte svježe, sezonsko, zeleno, orašasto + zdrave masnoće! Kod odabira energetskih pločica i snackova birajte one koje sadrže zdrave biljne proteine, koji su važni za izgradnju mišića, kondiciju i energiju.

Jede li vam se slatko, birajte orašaste plodove i suho voće. Pazite i na izbor napitaka: umjesto zaslađenih napitaka, koji vam kradu energiju, birajte vodu ili pak sami pripremite svježe cijeđene sokove, eventualno zaslađene medom ili nekim drugim zdravim zaslađivačem.

Ovisno o sezoni, prehranu obogatite i zelenim smoothiejima, u kojima možete kombinirati sezonsko voće i zeleno lisnato povrće, s dodatkom zdravih sastojaka.

U svoj smoothie dodajte:
  • chia sjemenke
  • lanene ili konopljine sjemenke
  • cejlonski cimet
  • ashwagandhu
  • proteinski prah
  • kokosovo ulje
  • spirulinu ili klorelu

I ne zaboravite: jedite samo onda kada osjećate glad. Vaše tijelo najbolje zna kada mu treba energija, stoga osluškujte njegove suptilne signale. Uvedite i povremeni post.

3. Odaberite omiljenu tjelesnu aktivnost – to je baza vašeg zdravlja!

Uz prehranu i dobar san, tjelovježba je ključna za sve one koji su uključeni u biohakiranje. Vaše je tijelo sačinjeno od mišića, zglobova i kostiju koje treba svakodnevno razgibavati i održavati u dobroj formi.

Tjelesna aktivnost, bilo da birate trčanje, planinarenje, jogu ili pilates, ne samo da jača vaše mišiće i kosti nego i podiže samopouzdanje i raspoloženje te poboljšava san. Boravkom na svježem zraku i pojačanom tjelesnom aktivnošću učinili ste veliki korak u svom biohakiranju.

4. Sjedite u tišini (meditirajte)

Još su drevni rishiji u Indiji znali za dobrobiti meditacije. Sjedenje u tišini utišava misli i moždane aktivnosti te izuzetno povoljno utječe na naše mentalno i fizičko zdravlje. Meditacijom se doslovno možete izliječiti.

5. Po potrebi uzimajte vitamine, nootropike i adaptogene biljke

Kako biste pazili na dostatan unos vitamina, minerala i elektrolita te se uspješno nosili s povećanim stresom, od pomoći vam mogu biti suplementi i nootropici. Nootropici su svojevrsna „hrana za mozak“. Oni jačaju vaše kognitivne sposobnosti, poboljšavaju pamćenje i koncentraciju. Dobri su saveznici protiv demencije i drugih oštećenja mozga koja nastaju kao posljedica starenja te izloženosti toksinima.

Među poznate nootropike spadaju, primjerice, kolin, zeleni čaj, kofein, ginseng i moćne gljive, poput lavlje grive. Sami odaberite ono što vašem organizmu najviše treba. Za snažan imunitet i revitalizaciju svih tkiva, posegnite za vitaminom C ili askorbinskom kiselinom.

Taj je moćni antioksidans uključen u mnoge važne tjelesne funkcije, a samo neke od njih su apsorpcija željeza, zacjeljivanje rana, stvaranje kolagena i održavanje zdravlja zglobova, zubi i kostiju.

Za izvrsnu apsorpciju, uzimajte liposomalni vitamin C. Osim vitamina C, odlični suplementi za biohakiranje su i vitamini B-kompleksa (za dobru koncentraciju, mišićnu energiju, dobar san, zdrave nokte, kožu i kosu),  vitamin D (za zdrave kosti), vitamin K (za zdravu krv i dobru memoriju) te cink (iznimno važan za metabolizam i imunitet).

U borbi protiv stresa, postizanju optimalnog zdravlja i podizanju kvalitete života itekako vam mogu pomoći i adaptogene biljke, poput:

  • ashwagandhe
  • rodiole
  • svetog bosiljka ili tulsija
  • astragalusa
  • reishija

Takve biljke povećavaju otpornost na stres, odnosno smanjuju utjecaj stresora na vaš organizam i zdravlje.

Ashwagandha je drevna indijska biljka koja, za razliku od drugih adaptogena, djeluje umirujuće, dakle smiruje živčani sustav. Njezine su zdravstvene dobrobiti višestruke. Osim što tjera tjeskobu, stres i nesanicu, ona štiti srce, povećava plodnost i rad mozga te snižava razine štetnog kolesterola. Prema ayurvedi, ona spada u rasayane, što znači da produljuje životni vijek i poboljšava vitalnost. Odličan izbor za sve biohakere!

 

Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.