Yogom i asanom “svijeća” do idealne težine

Pokušavate li uzalud smršaviti i rezultata nema iako slijedite sve moguće savjete, jedina utjeha može vam biti činjenica da niste jedini u moru onih koji uzalud pokušavaju slijediti kojekakve savjetnike što nude „brz i siguran put prema vitkoj liniji“. Jer, gotovo svakog dana pojavi se neki novi recept skidanja viška težine. Svjedoci smo desetaka, stotina „znanstveno provjerenih“ recepata i dijeta koje garantiraju uspjeh.

Prije pet ili deset godina također se nudilo mnoštvo sigurnih puteva prema vitkoj liniji, pa ipak, kao da se ništa nije promijenilo. Pretilost je svakim danom sve veći problem. U čemu je problem? U tome što tražeći vitku liniju prečesto ignoriramo zakone prirode.

Većina savjeta usmjerenih na reguliranje težine uči nas što jesti (ili što ne jesti). Nažalost, rijetko se govori o tome – kako jesti?


Što to nudi yoga čemu bismo morali vjerovati?

Yoga, četiri milenija stara znanost o duhu i tijelu, nudi siguran put u skladu s prirodnim zakonima. Suština je, uči nas yoga, u pronalaženju uzroka debljine. Uzaludno je izgladnjivati tijelo dijetama, ako je uzrok pretilosti duboko u nama skriven endokrini faktor. Besmisleno je skidati kilograme trčanjem ako je u pozadini svega psihološki uzrok. Baš kao što je neučinkovito brojati konzumirane kalorije, a voditi sjedeći način života bez imalo izgleda da i najminimalnije unesene kalorije potrošimo.

U yogijskoj literaturi praktički problem viška težine kao tema ili poglavlje ne postoji. Baš kao ni učenje o dijetalnoj prehrani u svrhu reguliranja tjelesne težine. “Živite u skladu s prirodnim zakonima”, kažu jogiji. “Vježbajte, krećite se, meditirajte, spavajte i vodite život u duhu yoge. Bit ćete zdravi, vitalni i vitki.” Nažalost, mnogi ljudi ne slijede niti jedan od tih zahtjeva. Pretilost je logična posljedica takvog života, a često ne i jedina.


Obrok mora biti spravljen s ljubavlju

Većina savjeta usmjerenih na reguliranje težine uči nas što jesti (ili što ne jesti). Nažalost, rijetko se govori o tome – kako jesti? “Na obrok trebate gledati kao na umjetničko djelo. Kao što istinsko umjetničko djelo u nama budi one iste emocije koje su nadahnjivale umjetnika pri njegovom stvaranju, tako i svaki obrok prenosi na nas emocije onoga tko ga je pripremao” piše u svom djelu “Etika prehrane” prof. Hidekazu Nishimura iz Osake.

Yogiji imaju istu teoriju. Smatraju da jelo pripremljeno u bijesu, tjeskobi ili pod bilo kojom drugom negativnom emocijom prenosi na konzumenta sve te emocije kuhara. Takvo jelo ne može biti zdravo. Baš kao što nije zdrava ni probava kad smo pod utjecajem snažnih negativnih emocija. “Ne jedite kad ste bijesni, ljubomorni ili ogorčeni” savjetuju yogiji. Nažalost, mnogi čine upravo suprotno. Štoviše, jelom kao da “ublažavaju” svoje emocije. “Ne jedite na brzinu” drugi je bitan savjet yogija kojeg “fast-food praksa” svakodnevno ignorira.

Bez obzira prihvaćamo li savjet da svaki zalogaj treba žvakati točno 33 ili 44 puta, činjenica je da valja jesti polako i temeljito sažvakati svaki zalogaj. Ne zaboravimo – dio probave obavlja se već u ustima. Ne preskačimo tu stepenicu, ne otežavajmo kasniji tijek probave.


„Svijeća“ za savršen metabolizam i vitku liniju

Iako će yogiji reći da se vitkost postiže načinom života, a ne vježbama, ipak se općenito smatra da je popularna svijeća ili sarvangasana (na fotografiji) u izvjesnom smislu vježba koja regulira tjelesnu težinu. “Svojim specifičnim inverzivnim položajem, jako savijenim vratom i izravnim stimuliranjem štitnjače, svijeća je idealna vježba za postizanje vitke linije” smatra jedan od prvih velikih europskih autoriteta joge, Andre Van Lysebeth.

*

VJEŽBA: SARVANGASANA (SVIJEĆA)

Svijeća je yogijska asana koja je, zbog svog djelovanja na štitnjaču i kompletan metabolizam, idealna za reguliranje tjelesne težine.

Iako veza svijeća-štitnjača-mršavljenje još uvijek nije znanstveno provjerena, praksa potvrđuje Lysebethovu tvrdnju. Istina, američki je endokrinolog, dr John Stubbs, nekoliko godina u svojoj privatnoj yogijskoj školi u Chicagu eksperimentalno provjeravao ovu teoriju. Došao je do niza praktičnih pokazatelja njoj u prilog. No, zasada nije poznata niti jedna verificirana znanstvena studija o utjecaju bilo koje asane izravno na smanjenje tjelesne težine.


Što još možemo učiniti?

Učenje yoge nudi još mnoga druga pravila zdrave i pravilne prehrane koja će vam osigurati vitku liniju. Primjerice:

  • Važnost izbora namirnica
  • Način pripremanja i serviranja
  • Vježbe za pravilnu probavu
  • Povremeno čišćenje tijela (post)

Autor: Vlatko Mišković, Medical Yoga Centar

 

Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.