“Svijeća” za vitku liniju i štitnjaču?

Čuli ste vjerojatno onu o bumbaru i znanstvenicima. Temeljem preciznih mjerenja težine bumbara, raspona krila, frekvencije zamaha, otpora zraka i sile teže, znanstveno je dokazano da bumbar zapravo ne može letjeti. Srećom, bumbari to još ne znaju, pa bezbrižno lete i dalje… Slično bismo mogli ustvrditi za znanstvenike i jogijsku vježbu „svijeća“.

“Svijeća“ spada u red najučinkovitijih vježbi joge. Njen izvorni naziv na sanskrtu (sarvangasana) u prijevodu zapravo znači „vježba za cijelo tijelo“.


Vježba za cijelo tijelo

Jogiji već oko pet tisuća godina tvrde da vježba zvana „svijeća“ – zbog djelovanja na štitnjaču – rezultira postupnim i sigurnim gubitkom težine. Endokrinolozi, međutim, smatraju da vanjska (fizička) stimulacija štitnjače ne može bitno promijeniti njezin rad. Dakle, pritisak i intenzivna cirkulacija koju u predjelu vrata (i štitnjače) stvara specifičan položaj kod ove vježbe, ne može uvjetovati promjenu u djelovanju štitnjače na metabolizam. Pa tako ni na mršavljenje.

Srećom, milijuni sljedbenika joge nisu čuli za spomenuto mišljenje endokrinologa. Stoga uspješno već tisućama godina mršave uz pomoć ove vježbe. Usput rečeno, „svijeća“ spada u red najučinkovitijih vježbi joge. Njen izvorni naziv na sanskrtu (sarvangasana) u prijevodu zapravo znači „vježba za cijelo tijelo“. Što ona doista i jest!


Vene i pluća

Od njezinih brojnih učinaka (srce, cirkulacija, probava, kralješnica itd.) spomenut ćemo dva koja joj priznaje i suvremena znanost. To su blagotvorno djelovanje na prevenciju i olakšavanje tegoba proširenih vena te provjetravanje pluća. Zbog obrnutog položaja nogu u velikoj je mjeri olakšan povrat venske krvi prema srcu. Time je smanjen pritisak na venske zaliske, što je bitno kod prevencije proširenih vena. Imate li problema s venama, a ne možete u potpunosti izvesti vježbu onako kako je vidite na našoj fotografiji, čak i nešto savijen položaj tijela i nogu imat će osjetno blagotvorno djelovanje na vene. Vrlo dobar učinak postiže se i najjednostavnijim položajem. Sjednite sasvim blizu zida i podignute ispružene noge oslonite na zid po mogućnosti pod pravim kutom. To, naravno, više nije vježba svijeće, ali pomaže bolesnim venama.

Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.