Joga znači prirodno mršavljenje, bez dijete

Čitajući stare zapise o jogi, primijetio sam kako niti za jednu vježbu ne piše da djeluje na mršavljenje. Koliko je to čudno procijenite sami i nakon što pročitate to da neke vježbe djeluju protiv mnogih bolesti i liječe tijelo od svega. Ne karikiram… doslovno tako piše… od svega! Pa u tom društvu vježbi koje djeluju „protiv svega i za sve“, kako to da baš niti jedna ne djeluje na mršavljenje?

Odgovor je zapravo vrlo jednostavan. Jogijima mršavljenje nije bilo potrebno jer se u tadašnje vrijeme većina njih hranila zdravo. Živjeli su skoro bez stresa, svakodnevno prakticirali jogu, šetali u prirodi, nisu imali McDonalds i ostale fast foodove… Samim tim nije bilo potrebe navoditi djelovanje vježbi na mršavljenje.

No, kako je joga dolazila na zapad, tako je dolazila i u ona podneblja koja su malo drugačije funkcionirala. Stres, obaveze koje su onemogućavale osobama da skuhaju i jedu u miru domaću zdravu hranu, loša termički obrađena hrana po niskim cijenama na svakom uglu… Sve je to uvjetovalo da se ipak riječ mršavljenje veže uz jogu.

Joga učinkovito smanjuje i uklanja stres.


KAKO NE MRŠAVIMO JOGOM?

Ne mršavimo jogom na način sagorijevanja viška masnih stanica. Istraživanje koje sam nedavno pročitao sadržavalo je, među ostalim parametrima istraživanja i potrošnju kalorija tijekom sljedećih aktivnosti:

  • sjedenju na stolici
  • izvođenju joge (Vinyasa joge – vrsta dinamične joge)
  • hodanju na pokretnoj traci 5,6 kilometara na sat u trajanju od 30 minuta.

Vježbači su u pola sata dinamične joge potrošili duplo više kalorija od sjedenja u stolici i duplo manje kalorija od hodanja po traci. Vježbači joge potrošili su 66,9 kalorija. Prema U.S. Surgeon General, svaka aktivnost trebala bi, želimo li da bude učinkovita, potrošiti minimalno 250 kalorija po jednom vježbanju. To bi značilo da se ovakva vrsta joge, kako bi zadovoljila minimum, trebala prakticirati 112 minuta. Što je previše. Radije lagano potrčimo 20 minuta do pola sata, vozimo bicikl ili otplivamo. Uštedimo vrijeme i brže dobijemo bolje rezultate. Ako želimo nekom aktivnošću baš „topiti masne stanice“!


KAKO MRŠAVIMO S JOGOM?

Vratimo se već spomenutim asanama, tim čudesnim „vježbama koje liječe tijelo od svega“, pa tako i od suviška težine. Asane prije svega izrazito učinkovito djeluju na probavni sustav. Točnije pospješuju probavu i pravilnu razgradnju masnoća i utječu na bolju eliminaciju otpadnih tvari iz organizma. A one su često uzrok osjećaja tuposti, bezvoljnosti i nepokretnosti tijela. Ukratko, vraćamo probavni tijek u normalu ako smo imali probleme kao što su konstipacija, nadutost, nedovoljno lučenje probavnih sokova i slično. Kada smo uspostavili zdrav probavni sustav važno ga je iskoristiti unosom kvalitetnih i zdravih namirnica.

Ono što je najzanimljivije (mada, nažalost, znanstveno i najmanje objašnjeno) je činjenica da asane same po sebi dovode do promjena u našoj svijesti. Katkada su one potpuno neobjašnjive, ali očigledne. Primjerice: smanjenja potrebe za alkoholom, masnimi teškim jelima, za preobilnim obrocima, slatkišima i mesom… A s druge strane organizam počinje sve izrazitije “zahtijevati” laganu hranu, voće, povrće, čistu vodu umjesto alkoholnih i gaziranih pića itd.

U svega nekoliko mjeseci vježbanja joge potpuno sam promijenila način prehrane” napisala je 51-godišnja službenica, polaznica Medical Yoga programa. “Bez ikakve prisile i odricanja, prestala sam jesti masna jela i okrenula se povrću.”

Objašnjavajući ove promjene u našoj svijesti (umu) jogiji će reći kako asane izravno djeluju na rad endokrinih žlijezda (posebno na štitnjaču). To ima za posljedicu uravnoteženje i poboljšano funkcioniranja niza metaboličkih procesa, na razgradnju hrane, potrebu za jelom i niz drugih faktora koji izravno ili neizravno sudjeluju u reguliranju težine.


STRES POTIČE DEBLJANJE

Sljedeći i zadnji korak nam je unos kvalitetne hrane u tijelo. I tu joga pomaže! Vježbanjem djelujemo, kako na fizičku, tako i na psihičku komponentu. Tako, ako kontinuirano vježbamo jogu i jedemo nezdravo, kad-tad će prevagnuti onaj osjećaj grižnje savjesti nakon nekvalitetnog obroka. Također, ono što je najbitnije – kada smo „popravili“ probavni sustav i uravnotežili prehranu, tijelo samo od sebe počinje negativno reagirati na tešku, masnu i nezdravu hranu, a izuzetno pozitivno reagira na zdravu i kvalitetnu hranu. Pa samim tim kad nam nešto ne odgovara, to odbacimo, a ono što odgovara ostavimo.

Joga učinkovito smanjuje i uklanja stres. A znanost o prehrani (i stresu) nas uči kako jedemo ili previše ili premalo u stresnim situacijama. Pa uklanjanjem stresa uravnotežujemo i potrebu za unosom hrane. Korak drugi gotov. Imamo kvalitetan probavni sustav i umjeren unos hrane.

Mnogi liječnici savjetuju: bolje je mršavjeti s jogom nego samo s trčanjem ili ostalim sličnim aktivnostima. Naime, joga, uz to što normalizira probavu, istovremeno djeluje i na još mnogo aspekata našeg zdravlja. Djeluje na praktički sve organe i organske sustave, a vrlo je pozitivno i njezino djelovanje na duh u smislu opuštanja i smirenja, te postizanja osjećaja smirenosti i duboke unutrašnje sreće.
I još nešto; život u duhu joge mijenja i unapređuje naše životne navike, vraća nas izvornom prirodnom i zdravom životu.

*

Izvor: Medical Yoga Centar Zagreb (www.medical-yoga.com)

*

Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.