Prevencija i liječenje depresije: yoga može puno pomoći

Nevjerojatan je bio zaključak jedne sveobuhvatne studije britanskog Društva za mentalno zdravlje (Mind) temeljem velikog istraživanja problematike liječenja depresije. Čak 93 posto liječnika opće prakse pacijentima prepisuju antidepresive iz jednog jedinog razloga. Oni, naime, pojma nemaju što bi ponudili kao bolje rješenje?!

S druge strane, tim se istim pacijentima svojim savjetima nudi gomila kojekakvih iscjelitelja i alternativaca. Nude im brojne sumnjive i znanstveno apsolutno neprovjerene metode i lijekove, premda je stav liječnika po tom pitanju više nego jasan. Kad je depresija u pitanju, ne igrajte se s besmislenim alternativnim terapijama prije nego točno definirate uzrok bolesti. Tek kad točno znate prirodu nečije depresije, možete neku od alternativnih metoda predložiti kao dodatak liječenju.

Već i najobičnije redovito vježbanje u prirodi, kombinirano s pravilnom prehranom i seansama opuštanja kakve nudi joga, donosi značajne koristi za fizičko i mentalno zdravlje.


Promjenom životnih navika protiv depresije

Postoje, naime, brojni lakši oblici depresije kod kojih se osjetna poboljšanja mogu postići već jednostavnom promjenom životnih navika. Zanimljive su u tom smislu dvije studije rađene u suradnji Društva Mind sa sveučilištem u Essexu. One su pokazale da već i najobičnije redovito vježbanje u prirodi, kombinirano s pravilnom prehranom i seansama opuštanja kakve nudi joga, donosi značajne koristi za fizičko i mentalno zdravlje osobe.

Čak je preko 90 posto ispitanika poslije jednog takvog terapijskog programa konstatiralo značajno povećanja samopouzdanja, motivacije i osjećanja sreće i radosti u životu. Konstatirali su i sasvim konkretno poboljšanje općeg zdravlja, otpornosti, kondicije, vitkosti i elastičnosti zglobova.

Yogom i zdravim načinom života protiv depresije


Komplementarna disciplina

Joga može biti, slažu se i jogiji i liječnici, izvanredna komplementarna disciplina u liječenju, posebno ako se uz fizičke vježbe (asane) dnevnom programu doda meditacija. Današnja vježba nalazi svoje mjesto u mnogim programima ublažavanja depresije. No, bez temeljite promjene životnih navika, neće biti spasonosna. U svakom slučaju, izvanredna je za opće zdravlje, kralježnicu, probavu i cirkulaciju.

Po mnogim mišljenjima ovladavanje kompliciranim vježbama uvijek je praćeno osjećajem pojačanog samopouzdanja i samopoštovanja. Stoga mnogi eksperti joge za liječenje depresije preporučuju upravo “teže” vježba, poput ove koju vam prezentiramo. Ipak, budite oprezni kod izvođenja. Osjećate li neugodu ili bol, radije se opredijelite za neku jednostavniju asanu.

Depresija i bolesti štitnjače

Depresija i kako si (samo)pomoći

Depresija kao bijeg od autentičnih osjećaja

Depresija i kako je prepoznati?

Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.