Kako “isključiti mozak” prije odlaska u krevet?

Odlazite li na spavanje u stresu? Nakon dugog dana na poslu, zabrinutosti o rokovima i svih stavki na našem popisu stvari koje trebamo obaviti, osjećamo se iscrpljeno i pod stresom. A to opet dovodi do razmišljanja o problemima, čak i nakon što se vratimo kući. Mentalni kotač stalno se okreće i ne postoji način da ga isključimo.

Zanimljivo je da ne primjećuju svi ljudi kako u krevet odlaze pod stresom. Neki misle da su samo umorni i da je to je normalno. Neki se pokušavaju isključiti gledajući TV ili konzumirajući alkohol prije odlaska na spavanje. No, to nije zdrav mehanizam za nošenje sa stresom.  A neki sretnici zapravo reagiraju na stres tako što zaspu.

Čini se da samo oni koji pate od nesanice povezane sa stresom shvaćaju kako imaju problem i da trebaju prakticirati tehnike opuštanja. No, istina je da ako ste redovito izloženi stresnim situacijama i ne opuštate se dovoljno, tjeskoba samo nastavlja rasti i dobar san baš više i ne pomaže. Još uvijek se budite psihički iscrpljeni i nervozni, čak i prije nego što ste se razbudili kako treba.


Kako „isključiti mozak“?

Kako bi razinu stresa držali pod kontrolom u večernjim satima, prvo pokušajte sljedeće…

Koristite vrijeme kada putujete s posla kao svojevrstan „tampon”. Žurite li kući i brinete o gužvi u prometu, to stvarno nije opuštajuće. Tako samo nastavljate graditi svoju razinu stresa.

Pokušajte si ostaviti dovoljno vremena za sljedeći sastanak nakon posla, tako da ne morate brinuti o vremenu. I samo prihvatite da stvari mogu potrajati duže nego što je planirano.

Ako se odmah poslije posla bacate na svoj popis poslova, vjerojatno ćete početi brinuti i o njima. Osim toga, još ste uvijek u radnom modu, adrenalin nastavlja rasti i mozak nastavlja rješavati probleme i radne zadatke.

U periodu između posla i odlaska kući rasporedite aktivnosti koje će vam pomoći da otjerate stres. Vježbanje je jedan od najpopularnijih. No, ako niste stvarno taj tip osobe, otiđite u kupovinu ili se nađite s prijateljem. Iako možda mislite da će vas TV ili socijalne mreže mogu odvratiti od zabrinutosti, vjerojatno se izlažete još većoj stimulaciji koja potiče anksioznost.

Dakle, par sati prije odlaska na spavanje, pokušajte čitati knjigu ili slušati glazbu umjesto gledanja televizije. A ako morate gledati nešto, pobrinite se da je pozitivno i „lagano”. Um se vjerojatno još uvijek bavi s događajima dana. Nemojte držati svoje emocije i misli zaglavljene u sebi. Razgovarajte s nekim ili pišite dnevnik.


Kako koristiti glazbu za otpuštanje stresa?

Evo još jedne stvari koju definitivno možete učiniti: slušati brainwave glazbu prije odlaska na spavanje. Dakle, ne morate mijenjati svoj večernji raspored radi toga. Samo je uključite kada odlazite u krevet.

Zapravo, već 100 godina znanost se bavi brainwave audio glazbom. Ona funkcionira tako što posebnim frekvencijama izaziva stanje super duboke relaksacije u samo nekoliko minuta. Zvuk je replikacija dubokih frekvencija koje su zabilježene kod ljudi za vrijeme meditacije. Mozak kopira ove frekvencije i počinje „misliti” da meditira. Ovaj proces je poznat kao „brainwave povlačenje”.

Brainwave glazba je jednostavna za korištenje. Nema posebnih uputa. Jednostavno je uključite i slušajte. Osjetit ćete trenutačno olakšanje i oslobađanje od stresa i anksioznost. Ne morate sjediti u neugodnim položajima ili pokušati aktivno isključiti svoj um. Neka glazba obavi sav posao umjesto vas.

Autorica: Suzana Dulčić

*
*
*
*
Štitnjača.hr
Štitnjača.hr

O životu sa štitnjačom. O životu bez štitnjače. O šarenim i sivim danima. I svemu između toga.