Disneyeva strategija uspjeha

Poslovno planiranje ili izrada poslovnog plana mnogima na početku zadaje glavobolju. Zašto se ne poslužite NLP tehnikama Imate cilj, znate što želite, a nedostaje vam plan i strategija kako ćete ga ostvariti. U literaturi postoji jako puno načina kako sastaviti dobar plan. Međutim, u tim planovima meni je uvijek nešto nedostajalo. Stoga sam sama napravila svoju shemu za izradu plana, uzimajući od svih načina ono što je dobro i kombinirala.    

Ono što niti u jednom planu nisam našla, a vrlo je važno, jest dokaz ostvarenja. Kako ću znati da sam ostvarila svoj plan? Po kojim kriterijima ću to vrednovati? Isto tako, sama sam u plan uvela i prepreke koje mi se mogu naći na putu ostvarenja.

Disneyeva strategija uspjeha uči nas kako da  osvijestimo koja je naša uloga prevladavajuća, u kojoj smo dobri i u kojoj nismo te kako da ih sve tri razvijemo podjednako.

Najveći kritičar

Postala sam najveći kritičar, ali ne sebe, nego plana. S tom sam se tehnikom upoznala na NLP-u (neurolingvističko programiranje), koji proučava izvrsnost kod uspješnih ljudi te nam daje cjelovita znanja o tome kako ljudska bića mogu postati svjesna svojih iskustava i odnosa s drugim ljudima.

Uz ostale uspješne ljude modelirali su i Walta Disneya, koji je zauzimao tri različite uloge kada su on i njegov tim razvijali neku ideju. To su uloge sanjara, realista i kritičara. Robert Dilts, jedan od osnivača NLP-a, modelirao je i razvio tu strategiju kao NLP alat i postala je poznata kao Disneyeva strategija uspjeha

Što ste vi: Sanjari, planer ili kritičar?

Svi mi u životu imamo jednu do dvije uloge prirodno razvijenije od treće. Neki su rođeni sanjari, imaju jako puno ideja, sjajnih zamisli, mogli bi ovo, mogli bi ono, stalno maštaju. Ali, nekako te ideje nikako da ugledaju svjetlo dana.

Drugi su odlični u planiranju, realisti su, znaju napraviti sjajan plan, vrlo su pedantni i precizni, strogo se drže činjenica. Međutim, nedostaje im mašte, ne mogu vidjeti u svom umu širu, veliku sliku.

Treći su pak prirodno veliki kritičari. Što god im padne na pamet, neka ideja ili zamisao, odmah je u korijenu sasijeku kritizirajući sebe ili okolnosti. Lako nalaze izgovore „ne mogu sada pokrenuti vlastiti posao, ipak je kriza, nemam dovoljno novca ili nemam dovoljno znanja, iskustva“ i slične.

Disneyeva strategija uspjeha uči nas kako da  osvijestimo koja je naša uloga prevladavajuća, u kojoj smo dobri i u kojoj nismo te kako da ih sve tri razvijemo podjednako i tako uspijemo svoje ideje realizirati i pretvoriti u stvarnost.

Razvijanje svih uloga

Ja sam bila izvrsna u sanjarenju, odlična u planiranju, ali uloga kritičara nije mi bila razvijena. Tek sam tada shvatila koliko je mojih ideja i poslovnih pothvata propalo jer nikad nisam uzimala u obzir prepreke koje bi mi se mogle naći na putu. Samim tim nisam imala niti rješenja kako bih te prepreke mogla svladati i nadići. Nije da o tome nisam razmišljala. Međutim, samo bih odmahnula rukom i pomislila kako ću se njima baviti kada se i ako se pojave jer sada, naravno, imam pametnijih stvari za raditi. Kako pogrešno. To sada znam. I kad sam u svoje planove i strategije uključila i ulogu kritičara, moja karijera i uspjeh krenuli su vrtoglavo prema gore.

Možda ste vi, za razliku od mene, izvrstan kritičar i realist, ali ste loši u ulozi sanjara. Razmislite o tome. Koja vam je uloga nekako prirodnija i lakša, a s kojom imate problem? Ovo je vrlo važno, jer kada to otkrijete i naučite kako razviti vještine one uloge koja vam nije razvijena, vaš osobni i poslovni uspjeh bit će strelovit. Tako sam i Disneyevu strategiju uključila u izradu plana ostvarenja.

Ja sam bila izvrsna u sanjarenju, odlična u planiranju, ali uloga kritičara nije mi bila razvijena.

Inga lalić
Inga lalić

Poslovne priče

Uživam u svom poslu i u radu s ljudima. Moj životni moto je “mogu sve što poželim” i taj stav prenosim i na svoje klijente. Nemoguće postaje moguće samo ako imate cilj i vjerujete u njega.